Svet-Stranek.cz
Stránky zaměřené na hory a lezení

Zillertálské alpy 08/2009 text:Stránky zaměřené na hory a lezení

Zillertálské alpy 08/2009 text

Původně se mělo jet do dolomit Brenta,ale protože jsme už letos v dolomitech byli,tak jsem ju ukecal na Zillertálky kam jsem se chtěl podívat už několikrát,ale nikdy nevyšlo počasí.O cestě autem se rozepisovat nebudu,ale časový harmonogram vyšel a my jsme byli v 13h v Ginzlingu u zastávky busu.Ještě jsme stihli uvařit těstoviny a poobědvat a už se jelo k přehradě Speicher Schlegeis 1782m.Tam už byly vidět třítisícovky.(dole v údolích jsou strmé srázy,tak nahoru moc nevidíte)Po pár fotkách jsme vyrazili po pravém břehu přehrady na její konec(cca1,5h),odkud začínal výstup k chatě Furtschagl haus,kde byl naplánovaný nocleh.Asi 400m prudkým svahem se motá cesta k chatě,která ještě není vidět,ale jsou krásný výhledy na nejvyšší horu Zillertálek Hochfeiler 3509m.Cesta nám dala zabrat,tak jsme se na chatě odměnili pivkem.Večeře se podává zásadně v 18h,tak jsme museli počkat.Od manželů z německa jsem se dověděl,že chata Berliner hütte je plná a zrovna tam se sestupuje další den.No co,nějak to dopadne.
Ráno azuro,tak hurá do kopce.Po prvních 100 výškových metrech nadšení trochu opadlo,ale na vrchol Schönbichler Hornu 3134m se už trochu lezlo(do sedla vedou lana asi 70m,ale ani Pavča je nepoužila,takže dle mýho názoru jsou tam zbytečně,kousek ze sedla na vrchol už si za ně pomáhala).Po svačině a fotkách,výhled je tam úplně super,následoval sestup a tam už lana zbytečny nebyly.Zase jsme viděli hory na druhé straně a bylo na co se dívat.Po cestě už mi bylo jasný,že další etapu už nepůjdem.Pavla nerada jenom šlape,ale chce nějaký vzrůšo(feraty atd.)A sestup na Alpenrosen hütte cca. 1300 výškových metrů jí dal taky zabrat,na nohy je to někdy horší než výstup.Na chatě jsme přespali(soukromá,ale ceny dobry,13 eur/os./noc) a ráno jsme sešli údolím na bus v Breitlahrneru,asi 650m výškových dolů.U auta se řešilo co dál.Vyhrál to kemp v Mayrhofenu.
Další den ráno jela lanovka z Hintertuxu na mezistanici Tuxer Fernerhaus 2610m a odtud se šlo do sedla Friesenberg.Podle průvodce je to po ledovci,ale šlo se mimo.Průvodce je už postarší a ledovce se za ty roky zmenšily.Ze sedla se jde po hřebenu traverz(není tam cesta,musí se hledat nejsnažší),potom šikmo doprava a po turistické cestě od Friesenberg Hausu na kterou se napojíme až na vrchol.Ten den zrovna moc nevyšlo počasí,tak jsme neviděli Taury atd.,což mě docela mrzelo.Zpátky to byl sešup,protože jsme chtěli stihnout lanovku dolů.Podařilo se.Do kempu jsme dojeli docela brzo,tak byl čas si dát dobrou večeři a druhý den odjezd domů.