Svet-Stranek.cz
Stránky zaměřené na hory a lezení

Turistika v okolí nejvyšší hory Rakouska:Stránky zaměřené na hory a lezení

Turistika v okolí nejvyšší hory Rakouska

I bez lana jsem si to užíval.

14.7.2007 jsem odjel s přítelkyní do Mittersilu kousek od Zell am See,abych jí ukázal trochu větší hory než Tatry.Počasí se vydařilo,takže jsme byli spokojení oba.Chyba byla že jsme jeli přes den v tom největším vedru,první plus bylo,že jsem zastavil v Toteskách u Grundlsee nebo jak se to vlastně jmenuje a tam hópl do vasru.Pro Pavlu to bylo moc studený,tak jsem tam byl sám.Samozřejmě na Adama,protože plavky jsem zapoměl doma.Ubytovaní jsme byli u známé,takže zadara.O to víc bylo piv.první den jsem naplánoval vyjet po Glocknerstrasse na sedlo Hochtor 2576m.n.m. a odtamtud na Spielmann 3027.Moc rychle to nešlo,protože Pavla má hory ráda spíš na koukání než pod nohama,ale šlapala statečně.Jak jsme minuli vrchol o kterým jsme si mysleli,že je to on,přišli jsme na ledovec,no spíš ledoveček Guttalkees.Po dvou krocích mi tam zajela noha až po prdel(ale vyšlapaný to tam bylo)a dva Rakušáci co nás zrovna doháněli to radši vzali jinama.Tak jsme šli v jejich stopách.Za ledovcem na hřebenu zastavili na sváču,tak jsem se šel zeptat,kterej z těch kopečků okolo je Spielmann.Ukázalo se,že jsou na tom s orientací ještě hůř něž my(čti já,Pavla pouze šlapala kam jsem ju vedl),tak jsem jim řekl,že to bude asi tamten a vyrazil jsem.Pavla nemá vrcholovej komplex(jak tam nedojdu tak su máčka) a tak mě čekala na hřebenu.Byl to on.Rychle jsem blikl pár fotek,ukecal jednoho chlapíka aby mě blikl s Glocknerem(byl supr vidět) a uháněl zpátky.U auta už Pavla sotva pletla nohama,tak jsem naznal že druhý den bude odpočinkový-Krimmelský vodopády.Večer už jí ale bylo líp,tak že půjdem na ten Sonnblick 3088.Když jsme ráno vylezli z lanovky na Rudolfshütte 2311 a já jí ukázal který je to ten Soonblick,tak řekla že su blbé a šli jsme se projít kolem Weissee po Panoramaweg asi tak na 4h.Pěkná vyhlídková trasa.Po pár metrech nás předběhl nějakej čech,tak jsme zapředli hovor.Mířil tam kam jsem chtěl původně i já,ale podle jeho rozepnutého batohu ze kterého mu postupně vypadávaly věci jsem usoudil,že to asi žádnej velkej horal nebude i když tempo měl slušný.Dal jsem mu pár rad ohledně cesty a modlil se abych měl od Mrhálka spolehlivý info a on mě pak nezabil.Za chvílu nám zmizel za horizontem a my svým tempem dál obdivovali okolí.A že bylo co.Když jsme došli k takovýmu pěknýmu jezírku do kterýho se plazil ledovec(chlívák jeden)Pavla vyhlásila pauzu.Nechal jsem ji odpočívat a se slovy "jdu se podívat tam za ten brdek,za 30 minut su zpátky jsem vyrazil směr Soonblick.Pavla nic zlého netuše se vylepila na šutr a já jenom s hůlkama v ruce a foťákem v kapse sprintoval do kopce,aby na mě dlouho nečekala.Jak kdybych se neznal,ten vrchol vypadal tak blízko.No,když se nevrátím za půl hoďky,tak jí přece musí být jasný,že útočím na metu nejvyšší.Na vrcholu jsem byl docela rychle,ale už mě hlodalo svědomí,tak rychle pár fotek hajdy dolů.Bral jsem to takovým fofrem,že se Ajnštajn musel s tou rychlostí světla asi splíst.Cestou se mi jeden rakušák snažil vysvětlit,že mám zpomalit a kochat se.Na to jsem mu řekl že přítelkyně čeká dole už 2h tak nechci dostat do držky a kupodivu pochopil.Ale Pavla byla v pohodě,tak jsme se najedli a shora se přihnal náš známý.Ten přiznal,že se zalekl ledovce a odbočil na Hohe Fürleg 2943m.n.m.Dolů jsme teda šli společně.Na rudolfce šel na lanovku,protože ji měl už zaplacenou a my pokračovali pěšky.Tím jsme se ho ale zdaleka nezbavili,ještě jsme na sebe narazili 2x.A byl večer.Pavla byla utahaná,opět,tak jsem zrobil večeři,opět,a šli jsme na pivo,opět.Tam už nás znali,tak jsem se ani nemusel obtěžovat s němčinou a už tam bylo velky a maly bier.Když jsem to párkrát otočil,tak jsme šli radši spat,aby jsme druhý den na ty vodopády viděli.Co se o tom budu rozepisovat.Pěkná půldenní vycházka,nahoře mají i pivo,voda taky tekla a dost.Večer zase pivečko,ale to už jste asi pochopili.Naše poslední tůra byla kolem jezera Mooserboden 2036.Šlo se po vrstevnici(pokud se k němu necháte vyvézt),takže Pavla si chrochtala.Z hráze jsme obcházeli jezero po levé straně a trvalo nám to hodinu a půl,než jsme se dostali až na druhý konec.Možná by to šlo ještě rychleji,ale Pavla pořád sbírala nějaký kamínky.Ještě že nechtěla abych je i nosil.Na konci jezera byl supr vodopád,který tekl z ledovce pod Mittlerer Bärenkopf 3358.Tam Pavla založila tábor,a já se vydal dle tradice sám trochu dál směrem na Kapruner Törl 2639 nafotit nějaky panoramata.Po cestě jsem potkal 4 čechy,kteří šli z Rudolfky,tak jsem uběhl ještě kousek a hurá zpátky,aby mi tam dole neoblbovali přítelkyni.Následoval žvanec a cesta zpět,tzn. znova přejít hafo potůčků.Večer tratičně pár piv,vyspat se a tradá dom.Dovolená uběhla celkem rychle,počasí bylo super,sice jsem si nezalezl,ale jak říkáme my horolezci "Nemusí pršet,stačí když kape." Na závěr pár důležitých postřehů: 1)Pivo je silnější než u nás(taky dražší,ale když ho miluješ,není co řešit) 2)V noci je tam taky tma 3)Na sekeru nedávají
PS.:Omlouvám se případným čitatelů za formu,ale článek jsem ponechal v podobě jak jsem ho psal na klubové stánky.